Vi har alltid trodd at form ikke bare skal følge funksjon, men la seg inspirere av den, og at god design kommer fra et harmonisk uttrykk for begge.
Når det gjelder fluesneller, må de grunnleggende parametrene - vekt, innsveiving, linelagring, brems, ergonomi - balanseres mot hverandre for å bygge en høyytende snelle, og samlet gi grunnlaget for designet. Den desidert viktigste av disse er vekt og innsveiving, fordi forholdet mellom de to definerer hva som anses som en arbor-snelle.
Bli en del av de fullstendig redesignede Speedster-snellene. De har en forbedret måten de lager spoler på, og fokuserer materialet kun der det er nødvendig - grunnen til at begge er betydelig lettere og gir høyere ytelse enn sine forgjengere.
- Stil: Super Arbor
- Materiale: Maskinert 6061 aluminium, rustfritt stål
- Finish: Hard Alox
- Brems: Forseglet konisk drag
- US-made, Idaho built
Item |
Diameter (mm) |
Width (mm) |
Weight (gr) |
Rod wt (WF) |
Line capacity |
Speedster -3+ |
83 |
23 |
92 |
2-4 |
50 yds 20# |
Speedster -5+ |
93 |
25 |
109 |
4-6 |
100 yds 20# |
Speedster -7+ |
100 |
28 |
134 |
6-8 |
180 yds 20# |
Speedster -9+ |
109 |
32 |
161 |
8-10 |
220 yds 30# |
- Ikke fjern sveiva eller den to-hullede mutteren i midten av sveiva av noen grunn.
- Sørg alltid for at lokket til kulelagrene er stram, spesielt før du bruker spolen første gang eller etter at du har snudd retningen på sveiva. Sørg for å sjekke med jevne mellomrom at hetten sitter godt på; den skal alltid strammes godt for hånd, ikke bruk verktøy.
- Bremse-systemet er ment å fungere smørefritt. Ikke bruk noen type olje eller smøremiddel i eller rundt bremsesystemet. En liten mengde WD-40 kan påføres på sveiva for å fjerne smuss som har dannet seg mellom håndtaket og skaftet.
Ferskvannsbruk: Skyll av og til spolen grundig under rent rennende vann og tørk av spolen og rammen for å fjerne rusk eller smuss. Sørg for å tørke av spolen og hold den fri for rusk. Saltvannsbruk: Sørg for å skylle spolen under rent rennende vann etter hver bruk i et saltmiljø. Skyll bremsen av og til ved å gjøre følgende: Fjern spolen, skru av lokket og fjern den røde og sølvfargede clutchenheten. Skyll alle komponenter, inkludert innsiden av Bremse sylinderen, grundig med rent rennende vann. La alle komponenter tørke helt før de monteres igjen.