Daiwa 22 Prorex V LT er meget robust og lett. Prorex V LT overbeviser med moderne design og innovativ Daiwa-teknologi. LT-konseptet gjør det mulig å lage svært lette og allsidige sneller, spesielt for spinnfiske.
- LT (Light & Tough)
- Zaion V snellekropp
- 6(1CRBB) kulelager
- Zaion V Air Rotor
- Tough Digigear®
- ATD™ brems-system
- Infinite Anti-Reverse®
- CNC kuttet aluminum-sveiv
- Hi-Grip håndtak
- Air Bail®
Den sterke snellekroppen, laget av Zaion V-materiale, sikrer en trygg plassering av Tough Digigear gir-mekanismen inne i spolen og gir den dermed en stødig og jevn gange. Air-rotoren går nesten uten startmotstand og garanterer takket være Twist Buster II linerullen en optimal linelegging uten vridning selv når den brukes med svært tynne liner.
De mellomstore aluminiumsspolene passer perfekt med flettede (multifilament) liner. Den spesielle kanten på spolen reduserer friksjonsmotstanden under kastene. ATD-bremsesystemet sørger for høy kraft og starter nesten uten motstand, ideelt for bruk av svært tynne flettede liner.
Teknologier
Light & Tough
Daiwa introduserer "minimalistisk ingeniørkunst" i sine sneller. LT Technology introduserer nye, reduserte snelledimensjoner men gjør dem sterkere enn noen gang. Kompakt kroppsdesign med Digigear-drift for den perfekte kombinasjonen av letthet og styrke.
CRBB
CRBB kulelager er skjermet for ekstra beskyttelse. I motsetning til vanlige "korrosjonsbestandige" kulelagre, er DAIWAs CRBB kulelagre forseglet for å skjermes mot sand, finkornet støv, saltkrystaller og andre slipemidler for enda lengre levetid.
CRBB kulelager har 12 ganger høyere korrosjonsmotstand enn vanlige kulelager.
Tough Digigear
Maskinert, digitalt utviklet giring for maksimal ytelse og utholdenhet. Innebygd i Daiwa's lette snelle kropp, overfører den jevnt og effektivt kraften fra sveiva direkte til rotoren. Slik kan du konsentrere deg om å fiske.
Daiwa's ingeniører perfeksjonerte teknologien til Digigear fullstendig med Digigear II og ytterligere med Tough Digigear (TDG). Formen og overflaten på tannhjulstennene muliggjør konstruksjon av gir med ekstraordinær jevn gange, minste motstand og ekstremt lang levetid.
Resultatet er en revolusjonerende utvikling av sterke sneller!
ATD™
Det største problemet med mange bremsesystemer er at de ikke er jevne i begynnelsen av draget. ATD er finjustert for å reagere raskere, umiddelbar lineutløsning når det er nødvendig. Med ATD er dette problemet eliminert.
ATD implementerer også strukturelle endringer i spolmetallet på snellen som gir bedre støtte av spolen over hele lengden av hovedakselen. Denne ekstra støtten reduserer spolevridning under belastning, fremmer jevnere trykk på bremseskivene og reduserer til slutt "pulsering" av brems når du kjører fisk.
Infinite Anti-Reverse®
Det nye Infinite Anti Reverse-systemet aktiveres med 4 ganger mindre kraft enn et klassisk system. Mindre enn 2g er nødvendig for å aktivere systemet som gjør at snellen stopper momentant, og bringer følsomheten til neste nivå.
Air Bail®
Daiwa's innovative bøyledesign har en hul, rørformet bøyle i rustfritt stål for maksimal stivhet og styrke med minimal vekt. På grunn av den glatte utformingen til Air Bail, vil selv løs line gli lett ned bøylen på linerullen etter et kast, når spolen roteres. Uten å henge seg opp.
Air Rotor
Air Rotor er en designtriumf, hvor vekten reduseres, rotasjonsbalansen er jevn og spenningsfordelingen jevn.
De enorme påkjenningene, som påvirker rotoren via linen og linerullen, fordeles bedre. Dette forårsaker mindre trykk på de enkelte delene av rotoren.
Air Rotor er 15 % lettere enn vanlige rotorer av samme materiale - dette reduserer vibrasjoner og forbedrer rotasjonsbalansen takket være den nesten symmetriske formen og det svært lave tyngdepunktet. Under samme belastning kan en konvensjonell rotor bli mye mer forvrengt på grunn av konsentrert trykkpunkt. Air Rotor fordeler belastningen.
Zaion V
Det nye superkomposittmaterialet utviklet av Daiwa for å forbedre ytelsen til Light & Tough-sneller ytterligere: det er like lett som sin "storebror" Zaion, men mye stivere og mer motstandsdyktig mot belastning enn DS5- og DS4-materialer.
De mekaniske egenskapene til Zaion V gjør det mulig å lage snelle-kropper og rotorer med lettere vekt enn DS5- og DS4-materialene, den interne mekanikken kan derfor fungere bedre, garantere større flyt og større motstand mot slitasje, noe som resulterer i lettere lettere sneller med mer ytelse.
Men det er ikke alt! Zaion V er en kompositt basert på karbonfiber og er derfor totalt korrosjons-fri, selv når den brukes i saltvann.
Lev. varenummer | Modell | Utveksling | Kulelager | Linekapasitet | Vekt | Brems | Håndtak |
217282 | 22PXVLT1000 | 5,2:1/64cm | 6(1CRBB) | 0.14mm/150m | 180g | 5kg | I-Shape |
217232 | 22PXVLT2000 | 5,2:1/68cm | 6(1CRBB) | 0.16mm/150m | 185g | 5kg | I-Shape |
217234 | 22PXVLT2500-XH | 6,2:1/87cm | 6(1CRBB) | 0.20mm/150m | 205g | 10kg | I-Shape |
217235 | 22PXVLT3000-C | 5,3:1/80cm | 6(1CRBB) | 0.23mm/150m | 215g | 10kg | T-Shape |
217237 | 22PXVLT4000-C | 5,2:1/82cm | 6(1CRBB) | 0.28mm/150m | 240g | 12kg | T-Shape |