Daiwa Exist 22 haspelsnelle. Den nye versjonen av daiwas toppmodell, en helt rå haspelsnelle med de beste komponentene. Kontroller snellen slik du vil.
AIRDRIVE | Rotasjon som du aldri har følt før.
Fremtiden til Daiwa Spinning Reels er AIRDRIVE DESIGN. Ved å redusere vekten på rotor-, spole- og bøyleenheten oppnås en lettere rotasjon. Den uanstrengte rotasjonen lar fiskeren føle den sanne gleden av problemfri funksjon.
Dette nye kapittelet starter med 22 EXIST.
Snelle for fremtiden.
Laget for å gå foran, sentrum for oppmerksomheten blant DAIWA. Å skape og endre fremtiden til fiskescenen. AIRDRIVE DESIGN ble laget for å være toppen, den som alle vil følge.
For å starte opprettelsen av AIRDRIVE DESIGN, delte DAIWA først haspelsnellen til to nøkkelkomponenter. Den første var den "bakre enheten" som består av kroppen og viktige interne komponenter som drivgiret. Ved å introdusere MQ-teknologi sammen med det tøffe digigiret som nå er i ferd med å bli standard på DAIWAs haspelsneller, har det gitt bakenheten høy styrke og holdbarhet.
Etter utviklingen av den bakre enheten, satte DAIWA ut for å omutvikle nøkkelkomponentene som utgjør det som kalles "frontenheten". Ved å omutvikle rotoren, spolen og bøyleenheten har DAIWA klart å redusere vekten på frontenheten i 2022. AIRDRIVE DESIGN er et resultat av denne nye tanken. DAIWA har utviklet et innovativt mesterverk som lar sportsfiskere ha total kontroll. Redusert vekt, jevn rotasjon og høy respons gjør at snellen kan spinne fritt. Alle disse kombinerte elementene kommer sammen for å skape AIRDRIVE DESIGN.
AIRDRIVE DESIGN kan deles inn i 4 nøkkelteknologier.
Den nye AIRDRIVE ROTOR og den nyutviklede AIRDRIVE BAIL kombineres for å redusere vekten på toppen av snellen. Redusert vekt skaper uanstrengt og jevn rotasjon, med rask oppstart og lav treghet. Unødvendig vekt og tykkelse har blitt barbert for å innovere den nye AIRDRIVE SPOOL, som perfekt matcher AIRDRIVE ROTOR & AIRDRIVE BAIL for å fullføre den redesignede frontenheten.
I motsetning til den tradisjonelle interne snellestrukturen, har DAIWA utviklet en lavkontaktstruktur mellom hovedakselen og tannhjulet kalt AIRDRIVE SHAFT. Ved å ta i bruk denne metoden reduseres friksjonen og jevnheten er forbedret. Ved å kombinere disse nye teknologiene sammen gjør det at snellen er ekstremt lett og lar fiskeren oppleve den flytende rotasjonen med lav treghet med større kontroll over line- og stangaksjonen.
Spesifikasjoner:
AIRDRIVE DESIGNAIRDRIVE ROTORAIRDRIVE BAILAIRDRIVE SPOOLAIRDRIVE SHAFTTWISTBUSTER 3MQ Body (Mg)Tough DigigearMAGSEALED. Karosseri, Linefører, DrivgirATD Type-L12BB (2MS, 10CRBB)Laget i Japan
Modell |
Utveksling |
Kulelager |
Snørekapasitet |
Vekt |
Bremsekraft |
22 EXIST LT 2000D-P G |
4,9:1 64cm |
12 (2MS,10CRBB) |
0.10mm/300m |
155g |
5kg |
22 EXIST LT 2500-XH G |
6,2:1 87cm |
12 (2MS,10CRBB) |
0.10mm/200m |
165g |
5kg |
22 EXIST PC LT 2500D G |
5,2:1 73cm |
12 (2MS,10CRBB) |
0.16mm/300m |
175g |
10kg |
22 EXIST LT 3000D G |
5,2:1 77cm |
12 (2MS,10CRBB) |
0.18mm/300m |
180g |
10kg |
22 EXIST LT 4000D G | 5,2:1 82cm | 12 (2MS,10CRBB) | 0.20mm/300m | 205g | 10kg |
22 EXIST LT 4000-XH G | 6,2:1 99cm | 12 (2MS,10CRBB) | 0.18mm/300m | 205g | 10kg |
22 EXIST LT 5000D-C G | 6,2:1 99cm | 12 (2MS,10CRBB) | 0.22mm/300m | 210g | 10kg |
PC=Power Custom
P=Slow gear ratio
XH=fast gear ratio
D=Deep spool
C=Compact body
G=Global model