Hvordan returnere varer
Retur på 1-2-3. Enkelt og gratis!
For å opprette retur som ikke er gave, klikk "Opprett returlapp" under og følg instruksjonene.
Print din returlapp eller skann QR-koden som du mottar på e-post hos Posten for å printe ut returlappen der. Lim etiketten på pakken og lever den til Posten.
Vanlig stilte spørsmål om retur
Returlappen skal klistres på pakken og sendes til oss med Posten/Bring omkostningsfritt. Husk at du får en innleveringskvittering retursendingen. Dette er viktig hvis pakken blir borte! Du kan følge med på sporingen av din retur for å se når vi mottar den.
Varebytte
Trykk på linken for å lage returlapp
Ønsker du å bytte en eller flere varer på din ordre, har du 2 alternativer.
- Huk av for varebytte på varen eller varene du ønsker å bytte. Bruk kommentarfeltet til å opplyse om hva du ønsker med returen, hvilken strl du ønsker å bytte til, farge etc. Ved denne løsningen må man ta postgang og behandlingstid i betraktning. Fra vi mottar varen din har vi 3-5 arbeidsdager for behandling. Merk at vi ikke reserverer varen eller varene du ønsker å bytte til, frem til returen er behandlet.
Bytte av størrelse eller farge gjør vi til samme pris som opprinnelig bestilling slik at det ikke blir noe nytt betalingsdokument. Dersom du har bestilt med faktura fra Klarna ber vi deg om å betale den fakturaen du alt har mottatt da ingen ny vil bli utstedt. Vi kan ikke bytte mot mellomlegg så dersom du ønsker en dyrere vare ber vi deg bestille denne på egenhånd og vi vil refundere din retur. Om ønsket størrelse ikke er tilgjengelig blir du refundert for varen om ikke annet er spesifisert i kommentarfeltet på returlappen. - Alternativ nummer to, er å legge bestilling idag, på ny størrelse eller farge, slik at denne ordren blir pakket og sendt omgående. Dette er den raskeste metoden.
Varen eller varene du allerede har, sender du bare som vanlig retur og huker av for refundering. Pengene eller fakturaen blir kreditert/justert når returen din er behandlet. Dersom prisen har endret seg, ta gjerne kontakt med kundeservice ved å sende en mail til [email protected]. Oppgi ordrenummeret på den nye bestillingen, så vil vi korrigere prisen slik at den matcher den første bestillingen. Fakturaen vil da bli justert, eller om du har betalt med kort eller Vipps vil mellomlegget bli refundert. Merk at vi ikke refunderer fraktkostnaden på ny ordre dersom du velger dette alternativet.
Hvor lang behandlingstid er det?
Normal behandlingstid er ca 3-5 dager. I perioder med stor pågang kan behandlingstiden være noe lenger, og vi forsøker å oppdatere med gjeldene behandlingstider her. For reklamasjon vil behandlingstid variere da hver sak er unik og vil løses i samsvar med leverandøren.
Jeg har returnert en vare, når får jeg tilbake pengene?
Klarna faktura
Valgte du å betale med faktura fra klarna og vi behandler din retur innenfor 30 dager fra kjøpstidpunktet, vil varen(e) bli kreditert fakturaen. Klarna sender så en oppdatert faktura til deg på e-post. Returnerer du alle varene på ordren, vil hele fakturaen bli kreditert. Returnerer du varer etter at faktura har forfalt, må du betalte fakturaen. Klarna vil da ta kontakt med deg for å få ditt kontonummer for tilbakeføring av innbetalt beløp. For mer om tilbakebetaling fra Klarna, se .
Kortbetaling
Betalte du med kort vil pengene tilbakeføres til kortet du benyttet ved bestilling. Transaksjonen vil ta mellom fra 5 - 7 virkedager, men kan avhenge av bank og korttype.
Vipps
Betalte du med Vipps kort vil pengene tilbakeføres til kortet du benyttet i Vipps-app'en ved bestilling. Transaksjonen vil ta mellom fra 5 - 7 virkedager, men kan avhenge av bank og korttype.
Gavekort
Dersom du har betalt med gavekort blir beløpet returnert til gavekort
Jeg har mottatt en skadet vare, hva gjør jeg?
Etter at du har mottatt produktene bør du, så snart du har anledning til det innen rimelig tid, undersøke om leveransen er i samsvar med ordrebekreftelsen. Om produktene er blitt skadet under transporten, eller om produktene ellers har feil eller mangler ta kontakt med oss.
Skulle det være mangler ved din levering, ikke nøl med å kontakte oss snarest slik at vi kan løse problemet så raskt som det lar seg gjøre.
Hvordan bytte en vare jeg har fått i gave?
Om du har fått en vare i gave, og ønsker å bytte størrelse eller farge så hjelper vi deg gjerne med det. Send oss en e-post til [email protected] med følgende informasjon
- Hvilken vare gjelder det
- Hva du ønsker å bytte til
- Kvittering for kjøpet. Dette kan være et ordrenummer, eller så vil det i de fleste tilfeller være nok med navn, e-post eller telefonnummer på bestiller
- Kundenummer på retursending
Angrerettloven / angrefrist
Dersom du angrer på et kjøp hos oss, er det Angrerettloven som gjelder. I henhold til Angrerettloven har du noen plikter og oppgaver. Disse finner du i avsnittene nedenfor. Vi ønsker at transaksjonene rundt dette skal være så enkle som mulig for alle parter innenfor lovens bestemmelser.
Så sant innpakningen ikke tar skade eller blir forringet på noen måte (fremstår som ny), vil ikke dette innebære avskåring i angreretten. Ved brutt forsegling eller at varen er tatt i bruk som din egen, kan ikke angreretten gjøres gjeldende.
Unntak fra angreretten
Selv om det generelt er angrerett på varer kjøpt i nettbutikker, finnes det noen unntak. Et av disse unntakene gjelder for hygieneprodukter, kroppsnære produkter og intimprodukter. Hørselvern som er av typen In-ear er kroppsnære produkter. Dette betyr at de kan ha kommet i kontakt med huden eller slimhinnene dine. Hvis du returnerer et par brukte In-ear-hørselvern, kan vi ikke garantere at de ikke er blitt utsatt for dårlig hygiene og/eller smitte. For å beskytte kundene våre, tilbyr vi derfor ikke angrerett på In-ear-hørselvern eller ørepropper av andre slag som til jaktradioer.
Reklamasjoner dersom produktene har feil ved seg gjelder selvsagt på kroppsnære produkter og intimprodukter som på alt annet vi selger.
Under finner du andre viktige utdrag fra angrerettloven
- Angrerettloven gjelder ved salg av varer og tjenester til forbruker, når den næringsdrivende opptrer i næringsvirksomhet, og avtalen inngås ved fjernsalg eller salg utenom faste forretningslokaler.
- Angreretten gir næringsdrivende rett til å belaste kunde om produktet er påført en verdireduksjon som følge av bruk utover det som er nødvendig for å fastslå varens art, egenskap og/eller fuknsjon (jf. Angreretten § 25)
- Returkostnadene bæres av forbrukeren (jf. Angrerettloven Kapittel 2 § 8-i).
Send
Lever retursendingen der du hentet den, eller på nærmeste postkontor/post i butikk.
Dersom du ikke henter pakken og forholder deg ellers helt passiv, vil dette ikke gi oss noen indikasjoner om hvorfor pakken ikke er hentet. Du vil da ikke ha oppfylt kravene som stilles til deg i henhold til Angrerettloven § 11 og § 13, og mister således retten til å gå fra avtalen. Du vil da bli belastet et gebyr på 250,-. Gebyret dekker postens fraktkostnader frem til deg og tilbake til oss igjen, samt Skittfiske sin behandling av saken.
Om du angrer før ordren er pakket/sendt må du raskest mulig avbestille ordren selv på www.skittfiske.no (Se under Min side for oversikt over alle dine ordre), eller ta raskt kontakt med oss på telefon 33 46 07 57. Om du sender en e-post til [email protected] er ikke ordren å anse som slettet før du mottar en slettebekreftelse fra oss. Du vil alltid få en bekreftelse på e-post om at din ordre er slettet umiddelbart etter sletting. For din egen del kan det være lurt i å beholde denne e-posten i minst 14 dager.
Om du angrer etter at pakken er sendt eller hentet ut, fyll ut returskjemaet . Hent ut pakken snarest mulig, og legg ved angrerettskjemaet. Send deretter pakken i retur til oss. Du betaler kun returporto og ditt tilgodehavende vil bli oversendt din konto et par dager etter at vi har mottatt og behandlet "angrepakken".
NB! Returpakker som blir sendt i oppkrav vil ikke bli hentet ut av Skittfiske.
100 dagers angrefrist
Disse punktene krever en aktiv handling fra deg, på en slik måte at det ikke er noen tvil om at du benytter deg av din angrerett. Med andre ord slik at vi kan behandle saken på en rask og smertefri måte for alle parter iht. Angrerettloven. Det oppfordres til at "Angrepakken" din sendes som pakkepost slik at du ved å sjekke Posten sine sider har full oversikt over hvor ditt produkt befinner seg i Postens system frem til det ankommer oss. 100 dagers fristen begynner den dagen du som kunde har mottatt varen.
Dersom du ønsker å benytte angreretten er det bare å benytte skjemaet for angrerett som du fikk på e-post samme dag som vi sendte varen. Dersom du ikke finner dette kan du også skrive ut en kopi av ordren din fra "Min Side" på vårt kundesenter og notere på den hva saken gjelder. Ønsker du å benytte deg av angreretten må du gi oss beskjed senest 100 dager etter at du mottok varene fra oss.
Skjema for angrerett kan du laste ned på denne linken
Kundeservice
Telefon
Mandag - fredag: 10.00 - 15.00
33 46 07 57
Send oss epost
[email protected]
Butikken
Mandag-fredag 09:00 - 17:00
Lørdag 10-15
Nygårdsveien 78, 3221 Sandefjord
Åpne i kart